موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا اعلام کرد که قریب به ۹۰۰ هزار نفر از زائران اربعین از طریق خطوط هوایی، ریلی و دریایی از ایران به کشور عراق سفر کردند.

چند زائر از طریق مرزهای زمینی به زیارت اربعین نرفتند؟

به گزارش قدس آنلاین، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر با بیان اینکه حدود سه هزار و ۸۹۸ نفر از کارکنان پلیس فرودگاه، راه‌آهن و یگان حفاظت سازمان بنادر و دریانوردی با آماده‌باش صد درصدی وظیفه حفظ امنیت خطوط هوایی، ریلی و دریایی را در مأموریت اربعین ۱۴۰۳ برعهده داشتند گفت: در تحقق هرچه با شکوه‌تر این کنگره جهان اسلام، با نگاهی امنیتی توأم با عشق به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کارکنان فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا موفق به خدمتگزاری به زائران عزیز شدند.

وی ادامه داد: ستاد این فرماندهی با تشکیل قرارگاه ‌قدر ‌و ‌برگزاری ‌۱۲ جلسه پیرامون تأمین نظم و امنیت مراسم اربعین‌حسینی (ع) ‌و همچنین ‌تعیین‌ و ‌راه‌اندازی‌کمیته‌های ‌نظارت ‌و ‌بازرسی، ‌منابع‌ انسانی، آموزش، فنی‌ و پشتیبانی، ‌ کمیته‌اجتماعی‌ و اطلاع‌رسانی و ‌فرماندهان ‌تاکتیکی‌ خطوط هوایی‌ و ‌ریلی‌ ‌فرودگاه‌ها و ‌راه‌آهن‌ کشور و  تبیین ‌شرح‌ وظایف ‌آنها، توانست آمادگی ‌و ‌توان ‌عملیاتی‌ یگان‌های‌ دارای مأموریت ‌اربعین‌ حسینی ‌را با ‌به روزرسانی ‌طرح‌های ‌دفاعی ‌و امنیتی ارتقاء بخشد.

بنی اسدی‌فر افزود: پلیس فرودگاه‌های کشور توانست با بهره‌گیری از تمام توان کارکنان پلیس فرودگاه‌های هدف در ۲۹ ایستگاه پروازی امنیت بیش از ۵۰۰ هزار مسافر را که که از خطوط هوایی به کشور عراق عزیمت کردند، تامین کند. همچنین پلیس راه‌آهن کشور نیز با حدود تعداد ۱۵۰۰ نیرو از جمله گشت‌های درزین، واحدهای گشت خودرویی، موتوری و پیاده، گشت‌های رضویون، در تمامی این مدت در حال خدمت‌رسانی به زوار عزیز در هشت ایستگاه محوری راه آهن انجام وظیفه کردند.

فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا گفت: با احتساب قطار رایگان خرمشهر- شلمچه ویژه اربعین تاکنون بیش از ۳۸۰ هزار مسافر، ناوگان ریلی را برای زیارت اربعین حسینی انتخاب کرده‌اند و تعداد ۶۲۳ رام قطار مسافری تاکنون به‌صورت رفت و برگشت برای این مراسم باشکوه به سمت پایانه های مرزی اعزام شده است.

وی با اشاره به خدمات یگان حفاظت سازمان بنادر و دریا نوردی به زائران عزیر تصریح کرد: ۸۷۰ نفر از بندر خرمشهر به‌وسیله شناورهای دریایی برای اولین بار در امنیت کامل به بندر بصره در دو مسیر رفت و برگشت منتقل و جابجا شدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی قدر فرماندهی یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا، استقرار واحد های سپکا و تیم‌های کشف و خنثی‌سازی و بهره‌گیری از نیروهای کمکی و با تجربه را به عنوان دیگر اقدام مهم این فرماندهی در تأمین امنیت مراسم اربعین برشمرد و تأکید کرد: با فعال شدن قرارگاه‌های فرعی قدر در پلیس فرودگاه و راه آهن، تدابیر لازم برای حفظ امنیت سفرهای زیارتی زائرانی که صنعت ریلی و هوایی را انتخاب کرده اند، اتخاذ شده بود.

به گفته وی امنیت‌آفرینی در خطوط هوایی، ریلی و دریایی و پیشگیری از سرقت دو ماموریت اصلی این فرماندهی در اربعین حسینی بود.

بنی اسدی فر در پایان با اشاره به نظارت شبانه‌روزی بر عملکرد کارکنان دخیل در این مأموریت خاطر نشان کرد: با اعزام تیم‌های نظارتی از ستاد و رده‌های تابعه و همچنین رصد عملکرد کارکنان تحت امر از طریق مرکز مانیتورینگ ستاد فرماندهی در پلیس فرودگاه و راه آهن کشور توسط بازرسان، مأموران مورد ارزیابی قرار گرفته و بحمدالله این ماموریت مقدس در امنیت کامل با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و به بهترین نحوه ممکن انجام پذیرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.